مریم باباخانی

آدرس ما
تهران، خیابان سهروردی شمالی
با ما در ارتباط باشید
contact@mbabakhani.ir
شماره تماس
(021) 88500457

مهارتهای ارتباطی قسمت هفتم

مقاله هفتم : هدف از مهارت ارتباطی

هدف از یادگیری مهارت­های ارتباطی و بین فردی این است که بتوانیم در ایجاد ، ادامه و خاتمه ارتباطات شخصی و اجتماعی­ مان را کنترل و مدیریت کنیم و بتوانیم با دیگران درست و مفید رفتار کنیم . در ضمن بدلیل افزایش ارتباطات و حمایت اجتماعی و افزایش عملکرد­مان در تحصیل و کار حس خود ارزشمندی (عزت نفس) و خود باوری­مان( اعتماد بنفس) ، افزایش می­یابد . برای اینکار لازم است که دانش و مهارت­هایی را کسب کنیم که مهمترین آنها عبارتند از

      1. آشنایی با مفهوم ارتباط
      2. آشنای اجزاء ارتباط
      3. آشنایی با اجزاء پیام
      4. آشنایی انواع پیام
      5. آشنایی با زبان بدن و تحلیل تعاملی شیوه ارتباطی
      6.  آشنایی با بازی­های روانی
      7. آشنایی با روش­های ارتباطی
      8. نحوه مراحل ارتباط گرفتن با دیگران
      9. برطرف­کردن تعارض با دیگران مثل مهارت­های تفکرمثبت ، ابراز وجود و نه گفتن به دیگران (رفتار قاطعانه) ، کنترل خشم می­باشند.
      10. آشنایی با حقوق و مسئولیت­های فردی
      11. روش­های دوست یابی و جذب دیگران

 

مهارت ارتباطی به توانایی فرد برای انتقال اطلاعات به دیگران به صورت موثر وکارآمد گفته می­شود. مهارت ارتباطی عمیق و کارآمد    می­تواند باعث بهبود ارتباطات بین فردی و تجاری شود ، در نتیجه رضایت از زندگی نیز افزایش یابد .

 

منبع : کتاب نه پروباش نه کم­رو نوشته دکتر محمد قهرمانی خرم (دکترای روانشناسی) و خانم رویا شرافت (دکترای روانشناسی) از سری کتاب­های مجموعه خودیاری می­باشد که به شما کمک می­کند با راهکارهای ارزشمند بتوانید به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنید .